Poke bowl med laks som gir helsefordeler -
Oppskrifter

Poke bowl med laks som gir helsefordeler

Få i deg alle dagens næringsstoffer via poke bowl. Spis deg mett, men føl deg også lett og fresh etterpå! Rene og naturlige råvarer som gjør under for kroppen. Dette er vårt største fokus hos RENKOST!

Poke bowl

Her får du alt du trenger for å fylle på lagrene i tillegg til at det er rene ingredienser. Enkelt og greit, super god middag til enten bare deg selv eller hele familien.

Laks. Med ren laksefilet får du i all hovedsak det sunne fettet. Omega-3-fettsyrer, magnesium, vitamin D, B12 og jod, som er noen av de viktigste næringsstoffene. Laks er superbra for helsen og da spesielt for hjertet da det bekjemper høyt blodtrykk. Laks bedrer også hjernens helse og øker hukommelsen

Fullkorn/villris. Gir mindre risiko for overvekt og livsstilssykdommer. Her får du med deg all den gode fiberen, som er bra for helsen. Bare hele kornet får være med i prosessen så får du det du trenger.

Brokkoli, rødløk og paprika. Disse tre er propp fulle av gode vitaminer og mineraler som gjør underverker. Dette er rene og gode varer som aldri slår feil. Finn de grønnsakene du liker og varier mellom disse ved matlaging.

Laks, brokkoli, fullkornsris, paprika og rødløk

Ingredienser:

  • Laksefilet
  • Brokkoli
  • Villris
  • Paprika
  • Rødløk
  • Soysaus

Slik gjør du:

Sett villrisen i vann og kok i ca 12 minutter. Stek brokkoli i en panne sammen med litt valgfritt og godt krydder. Personlig syntes jeg crispy brokkoli er best, så stek de litt godt og la de surre. Kutt opp paprika og rødløk i små biter. Skjær laksefileten opp i passe biter og servert alt sammen på et fat. Tilsett gjerne litt soyasaus.

Buen apetito!

.

.

.

Sjekk ut kilder som også tar for seg disse gode råvarenes fordeler:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *